Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

V Berouně autobusem? Pouze pro silné nervy

Popíšu Vám vlastní zkušenosti s používáním veřejné dopravy při cestách z Králova Dvora do Berouna. Jízdní řády, nic tu neplatí.

Představte si situaci, kdy bydlíte u frekventované silnice s autobusovou zastávkou. Podíváte se do jízdního řádu a je tam spousta spojů. Tolik, že ani nemusíte moc řešit, na který přesně půjdete, protože všechny jedou přestu zastávku kam cestujete. Cestuji do práce z Karlova Dvora do Berouna. Čili mezi dvěma městy.

Autobusů jezdí spousta, tak si říkáte, že máte opravdu dobré místo. Jenomže ouha, to by nesměli zde jezdit řidiči, kteří vás prostě s autobusu vyhodí.

Stalo se mi to již několikrát, přijede autobus, který zastaví a řidič vás vyhodí z autobusu nebo alespoň seřve, že s ním nemáte co jezdit. Že tu máte místní dopravu. Která ovšem jede párkrát do hodiny a je narvaná k prasknutí tak, že někdy se lidé prostě do toho autobusu nevejdou. On prý jede někam dál a tak vás nevezme. I když je poloprázdný.

Když se mi tato věc stala poprvé, poslal jsem na podnik stížnost. Zhruba po týdnu jsem dostal velice slušnou a příjemně napsanou odpověď.

„Cestující má samozřejmě právo využít jakýkoliv spoj uvedený v jízdním řádu a věřím, že se Vám tato nepříjemná situace při využívání našich služeb již nebude opakovat.“

Super, říkáte si, že to byl manýr jednoho z řidičů, kterému to vysvětlí a bude pokoj. Jenomže zhruba po měsíci se mi to stalo znovu. Řidiči jsem argumentoval, že mám přímo od manažerů společnosti Probo potvrzeno, že mohu použít jakýkoliv spoj, který je v jízdním řádu. Řekl mi doslova, že ho tito lidé nezajímají a vyhodil mě z autobusu.

Vůbec fungování této firmy v oblasti osobní dopravy je velmi zajímavé. Jízdní řády se dodržují plus mínus 10 minut. Řidič na lince do Hořovic, když vezl na vyšetření mojí těhotnou ženu si na lince zapálil. To jsem si ani nestěžoval, neboť jsem si říkal, že až ji poveze příště, že ji to osladí, byla totiž v autobusu jediná, když zajížděl k nemocnici.

V Berouně máte na dveřích MHD napsáno, že máte řidiče požádat o souhlas s kočárkem. Když za ním nepřijdete, vynadá vám. Když za ním přijdete, tak vám ani neodpoví. Prostě se chovají jako „hovada“.

Posílal jsem na podnik již několik stížností. První stížnosti, žádosti byly bez odpovědi. Až jsem poslal stížnost přímo na odbor dopravy městského úřadu a ředitel ji přeposlal společnosti Probo, dostal jsem odpověď ve stylu, že je vše v pořádku. Nutno říci, že na další stížnost jsem již odpověď dostal i bez městského úřadu.

Jsme v 21. století, máme tu podnikatelské prostředí a vy se musíte domáhat toho, aby vás autobus uvedený v jízdním řádě dovezl do práce? Kde to jsme?

Jsem svědkem toho, že se starší paní v Berouně ptají řidiče, jestli je vůbec milostivě sveze. Nutno říci, že jsem jak student i zaměstnanec pobýval delší čas v různých částech republiky a mimo republiku. Nikdy, opakuji nikdy jsem nezažil nic, co by se blížilo zážitkům z Berouna s firmou Probo.

Prosím, postavte tu někde už ten parkovací dům, ať můžu jezdit autem a nepřicházet denně o nervy!

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Zdeněk Jonáš | úterý 15.6.2010 11:30 | karma článku: 30,32 | přečteno: 17835x
  • Další články autora

Zdeněk Jonáš

Odboráři, nebo spíše populističtí vyděrači?

Proč nesouhlasím s akcí odobrů a proč jsem výrazně proti zvolenému řešení problémů a to stávce.

10.6.2011 v 20:45 | Karma: 32,01 | Přečteno: 1365x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Jonáš

Procházka po Berouně, 15 minut = 10 přestupků na silnicích

Jednou jsem si takhle všímal účastníků provozu v centru Berouna. Po chvilce mi ztuhnul úsměv, snad každý třetí porušil nějakým způsobem pravidla provozu.

1.3.2011 v 19:47 | Karma: 19,71 | Přečteno: 1617x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Zdeněk Jonáš

Zdražení a rušení spojů v Středočeském kraji, ale já za to nemůžu..

Jenom bych se pozastavil nad tím, co se děje ve Středočeském kraji. Ráth totiž neustále nepracuje na ničem jiném, než na permanentní likvidaci tohoto kraje.

11.2.2011 v 10:40 | Karma: 30,62 | Přečteno: 1498x | Diskuse| Ekonomika

Zdeněk Jonáš

Jízdné ve středočeské kraji zdražuje, nj holt Ráthovi dochází peníz

Od 1. Ledna došlo k výraznému zdražení jízdného ve středočeském kraji. Cena jízdenky z Berouna do Prahy se zvyšuje z 26 na 32 Kč. Pro všechny je to trest za Ráthovo rozhazování.

3.1.2011 v 16:13 | Karma: 29,52 | Přečteno: 1549x | Diskuse| Ekonomika

Zdeněk Jonáš

Vyžraná prasata útočí

Snažil jsem se posledního půl roku dívat na to, co kdo kupuje přede mnou v obchodech a srovnat ho to s tím jak vypadá.

22.7.2010 v 14:55 | Karma: 24,24 | Přečteno: 2519x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Policisté pátrají po muži ve špatném psychickém stavu, vlastní střelné zbraně

7. května 2024  12:37

Pražští policisté od pondělí pátrají po šestapadesátiletém Robertu Wolfovi, který odešel neznámo...

Putin se na inauguraci ujal dalšího mandátu, čekají se změny ve vládě

7. května 2024  10:11,  aktualizováno  12:32

Ruský prezident Vladimir Putin při úterní okázalé inauguraci v Kremlu zahájil svůj pátý mandát v...

Na Pražském okruhu se převrátil náklaďák, přes svodidla omezuje oba směry

7. května 2024  11:14,  aktualizováno  12:29

Na druhém kilometru Pražského okruhu u Jesenice havarovalo nákladní auto, které se převrátilo na...

Našli jsme odposlech, mysleli Poláci před jednáním vlády. Omyl, šlo o ozvučení

7. května 2024  9:39,  aktualizováno  12:05

Zařízení, které našly polské bezpečnostní služby v Katovicích v sále, kde se sejde polská vláda,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2884x
Manager s technickým vzděláním, zajímám se o politiku, aktuální dění a problematiku dopravy.

Seznam rubrik